להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 
     
 
תמחור מוצרים ושירותים:

תמחור הוא הכלי הנהוג לקביעת מחירי המוצרים של העסק (או שינויי מחירים)
ביחס לפעילות העסק, יעדי הרווחים שלו, פעילות המתחרים, ערך המוצר ע"י הלקוחות, המיתוג שהעסק מבקש לעצמו, רמת הביקוש ועוד.

שימוש נכון בכלי מביא מחד לתמחור מוצרי העסק ברמה האופטימאלית, ומאידך עשוי למנוע התבססות על מוצרים שאין בייצורם כדאיות כלכלית ו/או עסקית. תמחור נכון ועדכני הינו קריטי להשגת מטרות העסק.

   

בניית תוכנית עמלות לסוכני מכירות:

מכירת מוצרים או שירותים הינה אחת המטרות החשובות ביותר בכל עסק. הצלחת העסק, תלויה, קודם כל, במכירת המוצר ללקוחות הארגון. ללא הכנסות, לא ישרוד הארגון לאורך זמן. תוכנית לתשלום עמלות והענקת בונוסים בגין השגת יעדי מכירות הינו מכשיר נפוץ ויעיל לתמרוץ עובדים בארגון. פירוט ובהירות של התוכנית ווידוא הבנתה על-ידי כל הצדדים לה, עשויים למנוע חלק ניכר של חילוקי הדעות בקשר לזכאות לעמלות.
איש מכירות מצטיין משיג את יעדי המכירות התקופתיים שהוגדרו לו על-ידי הארגון ואף מעבר לכך. לשם כך, יש להגדיר לאיש המכירות את היעדים התקופתיים, ולתמרץ אותו להשיגם. רצוי למסד את אופן התמרוץ וליצור מדיניות ברורה וגלויה כך שכל אנשי המכירות בעסק יהיו מודעים לה ויבינו אותה.
העסק מצידו, צריך לבחון את תוכנית התגמול מהפן הפיננסי כלכלי, תוך כדי שימת דגש על נושא תמרוץ אנשי המכירות. מובן כי בגין כל מכירה שמתבצעת, העסק צריך להרוויח. לכן, יש להתייחס אל תשלום העמלות כחלק עיקרי מעלות המוצר, ועדיין לדאוג לרווחיותו.
כאשר עסק בונה ומחליט על תוכנית תגמול לאנשי המכירות יש לשים לב למספר עניינים:
- חשוב כי העובד יבין את התוכנית שכן לאמור בה תהיה משמעות רבה על זכויותיו הכלכליות.
- חשוב כי התוכנית תקבע לכל איש מכירות תקבע מכסת מכירות תקופתית אשר תהווה את הרף התחתון של מכירות אשר החברה מצפה מאיש המכירות "לסגור" בהתאם ליעדים.
- על התוכנית לקבוע באופן ברור את מנגנון תשלום העמלות, לרבות מועד התשלום המדויק.
- יש להתייחס גם למרכיבי הסכומים המתקבלים מן הלקוחות ואשר על-בסיסם מחושבות העמלות. (כולל / לא כולל מע"מ, בניכוי הוצאות מסוימות וכד')
- בונוס עבור השגת יעדים אשר אינם במכסה התקופתית
- תנאים בסיום ההעסקה
- היבטי מס ותנאים סוציאליים



 












 
 
לייבסיטי - בניית אתרים