חזק בפיננסים? תותחית בשיווק?
ואיך אתם בשניהם גם יחד?
אם יש לכם עסק ובורכתם ביכולות יוצאות דופן בשני התחומים הנ"ל, הרווחתם בגדול.
אבל אם בבעלותכם עסק ואתם לא ממש שולטים בפיננסים או בשיווק או אם אתם בעלי עסק אך מוצלחים רק באחד בשיווק או רק בפיננסים, אתם עלולים להיות בצרות.
סקר BDI אשר בחן את הסיבות להישרדותם של עסקים בישראל (2006) מצא כי בשנתיים הראשונות שעור הישרדותם של עסקים בישראל הוא מהנמוכים בעולם ומגיע ל- 57% בלבד, נמוך משעורם באוסטרליה, שוודיה, איטליה, לוקסמבורג ומדינות רבות נוספות. שעור השרדותם של עסקים קטנים ובינוניים בתם חמש השנים הראשונות לקיומם נמוך עוד יותר ומגיע ל- 30% בלבד (לעומת 47% מכלל העסקים במשק)!

ניתוח ממצאי המחקר, העלה כי הגורמים המהותיים בכישלונם של עסקים, בסדר יורד, הם:
שיווק (פילוח ואיתור לקוחות וערוצי שיווק)
גורמים פיננסיים (בעיקר מימון לטווח קצר ואשראי בנקאי)
ניהול ויכולות אישיות ומקצועיות וניסיון של בעל העסק

מופתעים?
את מרבית בעלי העסקים, במיוחד אלו אשר בראשית דרכם, הנתונים וודאי מפתיעים.
תמיד חונכנו לחשוב שאם נהייה בעלי מקצוע מעולים, אם נלמד ונשתלם בתחום ואם ניתן שרות טוב בוודאי שנצליח! אז זהו, שהקמת עסק, ניהולו והצעדתו במסלול הישיר הצלחה אינה עניין לבעלי מקצוע מעולים בלבד. אולי לא נעים לומר ופחות מזה, לא תמיד נעים לשמוע, אבל עסק מוצלח תלוי לא רק ביכולתו האישית - מקצועית של בעל העסק כי אם גם בשיווק וכן, כן, גם בפיננסים וככל שנקדים לקבל ולהפנים עובדות אלו כך נמנע מהעסק שברשותנו להתדרדר ולהיכנס לסטטיסטיקה העגומה על פיה נסגרים בישראל למעלה מ - 45,000 עסקים מדי שנה.

כיצד לנהל עסק מוצלח מבלי להבין בשיווק ובפיננסים?
גם אם החלטת להיות בעל עסק אינך מוכרח להבין בהכל. אינך חייב להבין בשיווק ואינך מוכרח להיות אשף פיננסי בדיוק כפי שאינך חייב להיות טכנאי מחשבים או גרפיקאי אולם כבעל עסק, כל ההיבטים של ניהולו וקידומו נמצאים באחריותך ולכן, אם כך הם פני הדברים, על מנת שהעסק בו השקעת כל כך הרבה יצליח, העבר את הטיפול בנושאים בהם אינך מתמצא למומחים ... גם אנשי העסקים הטובים בעולם עסוקים בתחומי התמחותם בלבד! את השאר... הם פשוט משאירים למקצוענים.

יעוץ טוב שווה זהב
משקלם של הגורמים העיקריים בהסבר השרדותם של עסקים הוא שיווק (24%) ופיננסים (20%) ומכאן שכמעט מחצית מההסבר להישרדות העסק שהקמנו תלויה בשיווק ופיננסים.
כאמור, אין חובה להפוך למומחים או להבין לעומק תחומים אלו. מומלץ להיעזר במומחים, ובייחוד מומחים הנותנים יעוץ, ליווי וסיוע לצרכי העסק בתחום הפיננסי השיווקי גם יחס. יעוץ וליווי מסוג זה יאפשרו לעסקים חדשים להתחיל ברגל ימין ולעסקים וותיקים, לעלות על דרך המלך.
מדוע? הכנסות והוצאות הן שני צדדים של אותה מטבע: מינוף של עסק מחייב התייחסות הן להכנסות והן להוצאות. אלמנט ההכנסות מטופל באמצעות אסטרטגיה שיווקית ופעולות נוספות אשר יגדילו את ההכנסות, בעוד שאלמנט ההוצאות בא לידי ביטוי באסטרטגיה פיננסית שבאמצעות נגזרותיה קטנות ההוצאות
 
     
     
לייבסיטי - בניית אתרים